Alkol yararlı mı? Zararlı mı?
Bilim adamları, “Dengeli alkol tüketiminin yararlarından emin değiliz” derken, ABD Kalp Örgütü de alkolün kalp hastalığından korunmak için tüketilmemesini istedi.
Son 20 yıl içinde ölçülü alkol tüketiminin sağlığa etkileri üzerinde yürütülen araştırmalar, kadınlar için günde bir kadeh erkekler içinse günde 2 kadeh içkinin kalp sağlığını desteklediğini ve diyabetle bunama risklerini azalttığını ortaya koydu.
Ancak bilim adamları, artık dengeli alkol tüketiminin yararlarından eskisi kadar emin değil. ABD’de yayınlanan New York Times gazetesinin haberine göre şimdiye kadar hiçbir bilimsel çalışma, düzenli ve ölçülü alkol tüketimini daha düşük ölüm riskiyle ilişkilendirmedi.
Üstelik alkolün ve meme kanseri ve kaza riskini yükselttiğini gösteren birçok araştırma da yayınlandı.
Uzmanlara göre ölçülü alkol tüketicileri, daha iyi bir eğitime sahip oluyor, içkinin içmenin yanında çoğunlukla egzersiz yapıyor, sigara kullanmıyor, iyi besleniyor ve daha kaliteli sağlık hizmetlerinden yararlanıyor.
Hiç alkol kullanmayanlar ise ölçülü tüketicilerden çok daha farklı bir yaşam sürüyor. ABD Kalp Örgütü de tavsiyelerini alkolün kalp hastalığından korunmak için tüketilmemesi gerektiğine dikkat çekecek şekilde belirledi. Şimdiye dek alkolün sağlığa etkileri üzerinde 100’ün üzerinde çalışma yayınlandı ancak bunların büyük bir bölümü alkol üreticileriyle sıkı bağları olan şirketlerin maddi desteğiyle yapıldı.
California Üniversitesi profesörü Sei Lee, “Alkol için çok geniş bir araştırma yapılmalı. Sağlığa büyük fayda sağlayabilir ancak şu anda ne miktarda tavsiye etmemiz gerektiğini kesin olarak bilemiyoruz” dedi.
+18 Haziran 2009 Perşembe, 00:10
Giriş
Kategoriler
Arşivler
Takvim
Son YazIlar
- Mevlit Kandiliniz Mübarek Olsun
- Dünyanın en karanlık kahramanı yeniden sürüyor : HAYALET SÜRÜCÜ 2 İNTİKAM ATEŞİ
- Ya Ben İstanbul’u Alacağım, Ya İstanbul Beni ! : FETİH 1453
- Lost’un yaratıcısı J.J. Abrams’tan yeni dizi :ALCATRAZ
- Gurbetçi Rocky’nin komik hikayesi: BERLİN KAPLANI
- Uluslararası Çok Satan Üçlemeden :EJDERHA DÖVMELİ KIZ
- Hoşgeldin 2012
- Geri sayım başlasın ! : YILBAŞI GECESİ
- Plansız.Desteksiz.Seçimsiz :GÖREVİMİZ TEHLİKE 4
- Akıllı ve karizmatik dedektif Sherlock Holmes, en büyük düşmanı Profesör Moriarty’e karşı : Sherlock Holmes: Gölge Oyunları
Son Yorumlar
- Lost’un yaratıcısı J.J. Abrams’tan yeni dizi :ALCATRAZ için Güray
- Aşkın klişelerine karşı alaycı bir tavır takınmak,sizi gerçek aşka karşı kör mü yapar?: ARKADAŞTAN ÖTE için genceaydin
- Windows 7 Kurulum Sorunu (Çözümü) için Güray
- Windows 7 Kurulum Sorunu (Çözümü) için expert_-_man
- Müzik dinlemenin en hızlı ve en kolay yolu myFizy.com için Güray
- 64 bit İşletim Sisteminde 32 bitlik dll ve ocx Dosyalarını .Net’le(Dotnet) import Etme Sorununun Çözümü için Umut Sinan Şirin
- 64 bit İşletim Sisteminde 32 bitlik dll ve ocx Dosyalarını .Net’le(Dotnet) import Etme Sorununun Çözümü için gurultu12
- 64 bit İşletim Sisteminde 32 bitlik dll ve ocx Dosyalarını .Net’le(Dotnet) import Etme Sorununun Çözümü için Umut Sinan Şirin
- 64 bit İşletim Sisteminde 32 bitlik dll ve ocx Dosyalarını .Net’le(Dotnet) import Etme Sorununun Çözümü için gurultu12
- İhanet Noktası (Dan Brown) için pesimist
En Çok Okunanlar
- Eset Nod32 Antivirüs ekrn.exe Sorunu (Çözümü) - 20.885 kere okundu.
- Windows 7 Kurulum Sorunu (Çözümü) - 15.524 kere okundu.
- Skyfire 4.3.2.1_3001 Hatası (Symbian ve Windows Mobile Çözümü) - 13.080 kere okundu.
- Nokia 5800 Temaları - 11.861 kere okundu.
- Golden Retriever - 11.346 kere okundu.
- Kilyos - 9.623 kere okundu.
- Şemsiye Tarihçesi - 8.583 kere okundu.
- “o” an fotoğrafları - 7.273 kere okundu.
- Prag - 6.751 kere okundu.
- Nokia 5800 Programlar 1 - 5.861 kere okundu.
- IPhone 2 Çıktı ve Satışta.. - 5.168 kere okundu.
- Barış Manço - 4.934 kere okundu.
- Sigarayı İlk Kim Keşfetti? - 4.924 kere okundu.
- BİSİKLET - 4.586 kere okundu.
- Windows XP’nin Ölüm Tarihi Uzatıldı - 4.323 kere okundu.
Etiket Bulutu
WP Cumulus Flash tag cloud by Roy Tanck and Luke Morton requires Flash Player 9 or better.


Bu Yazı 349 kere okundu.